12
stu

 

Utjecaj sna na zdravlje

Jeste li znali da se nedostatak sna izrazito negativno odražava na zdravlje? San ima nezamjenjivu ulogu u životu čovjeka, a njegov nedostatak ili odstupanje od uobičajenog obrasca spavanja smanjuju kvalitetu života narušavajući kao tjelesno tako i mentalno zdravlje.

Istraživanja nam kazuju kako san koji je kraći od 6 sati dnevno ili dulji od 8-9 sati povećava rizik od kroničnih bolesti poput pretilosti, hipertenzije, dijabetesa i metaboličkog sindroma. Dugotrajna nesanica dovodi se u vezu i s višom stopom smrtnosti.

Znakovi koji ukazuju da nam nedostaje sna su: umor i pospanost u bilo koje doba dana, mogućnost utonuća u san unutar 5 minuta odnosno čim glavu položimo na jastuk te nesvjesno drijemanje tijekom dana. Dodatno, zaboravljivost, povećani apetit, svadljivost pa čak i nespretnost su također pokazatelji nedostatka sna.

Brige i stres nam često ne dozvoljavaju zaspati. Također, može se dogoditi da lako zaspemo, ali da nas nesanica probudi usred noći i ne da nam spavati. Protiv nesanice pomoći nam mogu određene biljke koje se tradicionalno koriste u slučaju nervoze i poremećaja sna. Prirodni sastojci koji ne izazivaju navikanje, a tradicionalno se koriste kao pomoć u postizanju kvalitetnog sna su valerijana i matičnjak. Od dodatne pomoći može biti i melatonin koji doprinosi smanjenju vremena potrebnog za usnivanje. Također, prema istraživanju objavljenom 2008. godine u časopisu  Journal of Intellectual Disability Research melatonin može smanjiti broj noćnih buđenja.

Nesanicu nemojte “trpiti” već joj se pokušajte suprotstaviti jer nedostatak sna može dovesti do ozbiljnih zdravstvenih problema.



(c) PharmaS 2014. Sva prava pridržana.